Gebroeders Dobbelstein samen op de bok

Lang geleden, in de 60-er jaren van de vorige eeuw, werden er in een klein dorpje midden tussen de zuid-limburgse heuvels 2 broers geboren. Het zijn geen tweelingbroers: in uiterlijk, temperament en karakter zijn er zeker verschillen. Maar het zijn wel duidelijk broers, beiden opgegroeid in hetzelfde warme en muzikale gezin. Ze waren slimme jongens, konden een beetje voetballen maar er ontwikkelde zich bij beiden al snel een duidelijke passie en talent voor muziek. Hoe uniek is het dat ze beiden van hun passie en talent hun beroep maakten, en dit ook allebei met veel succes?!

We hebben het hier natuurlijk over de gebroeders Dobbelstein uit Mheer: Fried en Jos.

Op zondag 13 oktober vindt er in Margraten een uniek concert plaats: deze middag kunt u beide broers in actie zien. Jos dirigeert fanfare St Gertrudis uit St Geertruid en harmonie Concordia uit Margraten. Fried dirigeert Koninklijke fanfare St Caecilia uit Puth. Kom kijken en luisteren, zoek de verschillen en de overeenkomsten, maar kom vooral genieten van hun talent en de muziek.

Dit concert vindt plaats in gemeenschapshuis Oos Heim te Margraten en start om 14:00 uur. Entree is vrij. Wilt u zeker zijn van een plaats, reserveer dan een kaartje via de ticketbox van harmonie Concordia: www.concordiamargraten.nl/ticketbox.

Om te voorkomen dat het wel een heel lange muziekmiddag wordt, musiceren de drie orkesten ieder maximaal 3 kwartier. Tussendoor is er genoeg tijd om bij te praten en samen met beide broers het glas te heffen op een mooie middag. Tot ziens op 13 oktober in Margraten!